Vertrouwenscontactpersoon

VERTROUWENSCONTACTPERSONEN BIJ SV LOOSDRECHT.

SV Loosdrecht heeft in haar algemene gedragsregels opgenomen dat sportiviteit, respect, eerlijkheid, spelplezier en betrokkenheid grote waarden zijn om het voor iedereen zodanig te laten zijn dat men zich bij onze voetbalclub thuis voelt.

Toch kunnen er zich ook bij onze vereniging ongewenste gebeurtenissen voordoen in de vorm van agressie, seksuele intimidatie, discriminatie, pesterijen of ander gedrag wat je als vervelend ervaart.

Meestal is dit bespreekbaar met een trainer, leider of bestuurslid maar soms blijkt dit toch te moeilijk.

Ook kan het lastig zijn als degene waarvan het gedrag als ongewenst wordt beschouwd een ouder of leider is.

In die gevallen is het goed dat je dan terecht kunt bij een van onze vertrouwenscontactpersonen (VCP) die een geheimhoudingsplicht hebben en nooit zonder jouw toestemming over jouw verhaal zullen praten met anderen.

Het bestuur vindt het belangrijk dat er binnen onze vereniging personen aanwezig zijn, waar spelers/speelsters, ouders, vrijwilligers, leiders en trainers met bovenstaande problemen terecht kunnen. Daarom heeft het bestuur besloten als vertrouwenscontactpersonen aan te stellen en heeft daartoe Pim Liekamm en Mirjam Hertoge bereid gevonden om deze taak op zich te nemen.
Even voorstellen:

Pim_Liekamm.jpg

Pim Liekamm

Mijn naam is Pim Liekamm en ik ben op  verzoek  van het bestuur in 2016 vertrouwenscontactpersoon van  S.V. Loosdrecht geworden.
Ik ben getrouwd en sinds 1988 betrokken bij de club als leider van teams en (assistent) scheidsrechter.
Zowel onze dochter, zoon, schoonzoon als twee  kleindochters zijn voetballend lid van S.V.  Loosdrecht.

Ik hoop uiteraard dat mijn werk als VCP tot een minimum beperkt zal zijn, want dat zou betekenen dat het binnen de vereniging goed loopt en goed geregeld is.

Toch kunnen zich zaken binnen de vereniging voordoen waarvan het moeilijk is om er met iemand over te praten. De meeste zaken zijn bespreekbaar met trainer, leider of bestuur, maar soms blijkt dit lastig (denk aan agressie, seksuele intimidatie, discriminatie, pesterijen of ander gedrag wat je als vervelend ervaart), maar ook wanneer degene waarvan het gedrag als ongewenst wordt beschouwd een ouder of leider is.

In die gevallen wil ik een luisterend oor zijn en dienen als klankbord. Als VCP heb ik geheimhoudingsplicht en zal zonder toestemming van de persoon in kwestie dan ook niet met anderen hierover praten.

Ik sta in contact met de VCP's van de KNVB die ik kan raadplegen voor advies en hulp.

Zal het gesprek terugkoppelen en daar waar mogelijk het bestuur adviseren.

Op deze manier hoop ik graag mijn steentje bij te dragen aan een veilige sportomgeving.

Je kunt me bereiken door een mail te sturen naar [email protected]

Met vriendelijke groeten.

Pim Liekamm

Mirjam_Hertoge.jpg

Mirjam Hertoge

Ik ben gevraagd om, naast Pim Liekamm, als vertrouwenspersoon op te treden voor de club. Ik loop al heel wat jaartjes mee op deze club. Jullie kennen mij misschien als moeder van Harm en Roel, als trouwe supporter of als barmedewerker op de zaterdag

Ik kan mij voorstellen dat in sommige gevallen het prettiger is om met een vrouw te praten. Wij hopen hierdoor de stap om je verhaal te doen, naar ons te verkleinen.

Dus mocht je behoefte hebben aan een gesprek over pestgedrag, je onveilig voelen, seksuele intimidatie, grensoverschrijdende omgangsvormen of discriminatie dan bieden Pim en ik een luisterend oor.

Je kunt ons bereiken via de mail. Dan nemen wij contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Mirjam Hertoge