5e Elftal viert 20 jarig jubileum!

26 september 2011 20:15

Het is alweer een paar weken geleden dat het 5e elftal officieel haar 20 jarig jubileum had. Op 1 september 1991 is het team opgericht tijdens bijeenkomst in het toenmalige cafe Sesto Senso in Oud-Loosdrecht.

Door de jaren heen is er veel gebeurd. Er zijn hoogte en dieptepunten beleefd maar de hoogtepunten hebben toch altijd de overhand gehad. Zo zijn er in de loop der jaren 5 kampioenschappen behaald en hebben er vele uitjes en feestjes plaatgevonden. Ieder jaar gaat het team aan het begin van het seizoen op trainingskamp en zodoende is bijna elke provincie
wel eens met een bezoekje vereerd.

In 1996 is het team, toen het 6e, samen met het toenmalige 5e 10 dagen naar Llorett de Mar geweest om daar een aantal wedstrijden te spelen. Het 12,5 jarig jubileum is gevierd tijdens een
wintersport in het Oostenrijkse Solden en om 15 jaar te vieren werd St. Anton am Arlberg aangedaan.
Het is een homogeen team dat als doel heeft om met een leuke club vrienden te sporten en gezellige dingen te ondernemen. Voetbal is belangrijk maar het sociale gebeuren is minstens zo belangrijk. In de loop de jaren hebben zich wel eens mutaties voorgedaan maar de harde kern is altijd gebleven. Ook nadat leden de voetbalschoenen aan de wilgen hebben gehangen blijven ze betrokken en een functie uitoefenen.

Men is erg kritisch als het om nieuwe leden gaat. Het is niet zozeer van belang dat iemend goed kan voetballen maar wel dat iemand komt trainen, zijn gezicht laat zien een positieve inbreng heeft en deelneemt aan activiteiten.
Het team ontleent haar bestaansrecht hieraan en dit,  tezamen met de sterke onderlinge band, is de kracht van het team. Voor en met elkaar in goede en slechte tijden.
20 Jaar is een hele tijd en zeker een goede reden voor een speciaal uitje. Na de laatste keer de sneeuw te hebben opgezocht is er nu voor gekozen om naar de zon te gaan. De reis gaat naar het Spaanse Ibiza en kent 25 deelnemers. Dit mooie eiland heeft voor een ieder genoeg uitdagingen om voor een heerlijk zonnige en ongetwijfeld onvergetelijke mini vakantie te
zorgen!
Het hoge aantal van 25 deelnmende leden zegt genoeg over de waarde die men eraan hecht om dit jubileum mee te vieren. Deze tripjes zijn de krenten uit de pap en zorgen voor de hoogtepunten die een mens meemaakt tijdens zijn aardse bestaan. Een trip die je herinneringen voor het leven brengt die in het geheugen gegrift zullen staan.
De eerste voorbereidingen voor dit uitje zijn zo'n 2 jaar geleden begonnen en wij als organisatie hebben het erg leuk gevonden een bijgedrage te hebben kunnen leveren om dit tot stand te laten komen.

Op naar de 25!

Of is 22,5 ook reden voor een feestje?
Namens de commissie 20 jarig bestaan Loosdrecht 5,
Jacco