Loosdrecht en Olympia delen de punten in een wedstrijd met twee gezichten

19 november 2023 17:15

Heel lang leek het er niet op dat er wat te halen was voor Loosdrecht op bezoek bij Olympia, maar zij buigen knap een 3-0 achterstand om en spelen gelijk tegen deze titelkandidaat uit Hilversum. Eindstand 3-3.

Olympiasvloosdrecht.JPG
Foto Piet van Bemmelen. Voor de gehele reportage: klik hier

In de eerste helft was het Olympia dat de dienst uitmaakte in misschien wel de slechtste helft van Loosdrecht dit seizoen. Het resulteerde in een ruststand van 2-0.

Ondanks alle goede bedoelingen en de bespreking in de rust leek het er in het begin van de tweede helft niet op dat Loosdrecht de wedstrijd kon kantelen. Toen in de 50e minuut de 3-0 goed werd gekeurd ondanks een vlagsignaal voor buitenspel moesten vele supporters langs de lijn gevreesd hebben voor een walk-over. Niets leek minder waar.

Na een goede vrije trap van Glenn Hemmers was het Charley Vrakking die goed in wist te koppen; 3-1. Diezelfde Charley Vrakking wist een paar minuten later de bal te ontfutselen van de verdediger van Olympia. Samen met Twan van Dijk vloog hij op de keeper van Olympia af. Hij was niet zelfzuchtig en schonk Twan van Dijk met een strakke bal over de grond een niet te missen kans. De spits van Loosdrecht schoof de 3-2 beheerst binnen.

Toen aan het einde van de tweede helft Glenn Hemmers aan mocht leggen voor een vrije trap vanaf een meter of 18 wist iedereen hoe laat het was; 3-3. De comeback was compleet.

Het moet gezegd worden dat het in de tweede helft niet tegenzat voor de oranje leeuwen met enkele ballen van Olympia op het aluminium, maar wat heeft dit team een veerkracht!

Volgende week hoopt Loosdrecht de ongeslagen reeks te verlengen als zij aan moeten treden tegen DOSC.