Loosdrecht redt punt op eigen veld en blijft ongeslagen in de competitie

12 november 2023 17:00

Loosdrecht is nog altijd ongeslagen in de competitie door gelijk te spelen tegen ASC Nieuwland. De Loosdrechtse formatie begon nog goed aan de wedstrijd, maar vergat na het eerste kwartier te voetballen. in de slotfase wist Loosdrecht met 10 man toch nog de gelijkmaker te maken, 2-2.

svlnieuwland3.JPG
Foto: Piet van Bemmelen. Voor de gehele fotoreportage, klik hier!

In de eerste helft kwam Loosdrecht tot twee doelpogingen, beide uit een vrije trap. Bij de eerste vrije trap van Nickay Schenk kon de keeper nog redden, maar bij de tweede vrije trap van Berend Bakker was het wel raak. Berend wist met een prachtig schot van circa 22 meter de bovenhoek te vinden, 1-0. Net voor rust was het Nieuwland dat gezien het spelbeeld terecht op gelijke hoogte kwam. Met een afstandsschot van 25 meter was keeper Mike Maaswinkel verslagen, 1-1. Met deze stand zochten beide ploegen de kleedkamer op.

De tweede helft had Nieuwland het betere van het spel. Al in de 51e minuut resulteerde dit in een 1-2 stand. Uit een corner raakten de bezoekers eerst nog de paal, maar de rebound werd weergaloos binnengeschoten. Tot overmaat van ramp kwamen de Loosdrechters ook nog met 10 man te staan na een tweede gele kaart voor Laurens Moes. Niet voor de eerste keer dit seizoen toonde Loosdrecht veerkracht. Ondanks de man minder situatie werd Loosdrecht een aantal keer dreigend en was het Glenn Hemmers die uit een penalty de 2-2 wist te scoren. Dit was meteen de eindstand. Uiteindelijk hadden de 10 man in de ultieme slotfase de wedstrijd nog naar zich toe kunnen trekken als de kansen beter uitgespeeld werden.

Zo blijft SV Loosdrecht dit seizoen ongeslagen, maar heeft het genoeg huiswerk voor de komende week. Volgende week wacht de kraker tegen Olympia, de nummer 2 tegen de nummer 3 van deze competitie.