Loosdrecht toont wederom veerkracht en blijft ongeslagen in de competitie.

15 oktober 2023 19:30

De mannen van SV Loosdrecht tonen na een achterstand opnieuw veerkracht en lopen in de tweede helft over tegenstander Seastum heen; eindstand 1-3.

saestum.jpg
Foto Piet van Bemmelen. Voor de gehele reportage, klik hier.

Het was Seastum dat uit de startblokken schoot en de eerste 35 minuten het betere van het spel had. Met name de rechterkant van Loosdrecht had het zwaar met de linksbuiten van Seastum, welke na de wedstrijd nog slecht geslapen zal hebben van het eindresultaat en de fanatieke Loosdrecht aanhang. Na 35 minuten ging de Zeister storm liggen en stond een 1-0 tussenstand op het scorebord.

Na deze 35 minuten was het Loosdrecht dat de regie duidelijk overnam, maar die eerste kans was niet aan Nickay Schenk besteed. Op slag van rust was het wel raak toen een vrije trap van Glenn Hemmers door Nickay Schenk bij de eerste paal verlengt kon worden en Bert Doornekamp de bal bij de tweede paal knap binnen wist te glijden. Ruststand 1-1.

Loosdrecht behield in de tweede helft de regie. In de 53e minuut was het Tim Brouwer met een goede lange bal op Nickay Schenk die door het centrum door leek te kunnen lopen, maar deze werd onreglementair door de laatste man van Seastum met de hand gekeerd. Het gevolg was een tweede gele kaart en dus moest Seastum met 10 man door. Twee minuten later was het al raak voor Loosdrecht. Charley Vrakking schoot de bal prachtig vanaf 25 meter in de bovenhoek; 1-2. Seastum bleef ondanks de man minder moedig voetballen. Wat nog resulteerde in een goede kans, maar ook deze week heeft Michael Maaswinkel bewezen een zeer betrouwbare sluitpost te zijn. Na enkele afgekeurde doelpunten en afgevlagde aanvallen (waarvan 95% dubieus) was het tijd voor drie frisse snelle aanvallers. Zij wisten goed gebruik te maken van de ruimtes die ontstonden achter de verdediging van de opportunistisch spelende tegenstander uit Zeist. Het was aan de grensrechter van Seastum en de ontbrekende scherpte te wijten dat de 1-3 pas in de 92e minuut viel. Dit keer waren Glenn Hemmers en Twan van Dijk samen de verdedigers van Seastum te snel af. Eerstgenoemde nam de bal op de pantoffel, maar raakte de paal. Twan van Dijk was er als de kippen bij om de rebound binnen te tikken. Dit was ook direct de eindstand; 1-3. Een mooie binnenkomer voor deze jonge sterke aanvaller.

Al met al een wedstrijd met twee gezichten. De eerste 35 minuten waren voor de tegenstander uit Zeist, maar Loosdrecht wist de wedstrijd knap te doen kantelen,  mede dankzij de geweldige steun van de aanhang uit Loosdrecht, en liet er in de tweede helft geen gras over groeien. Als het iets scherper was geweest had het ook in Zeist uitgelopen naar een 1-6 overwinning.

Aankomende week hebben de mannen uit Loosdrecht rust. 28 oktober ontvangt Loosdrecht de mannen van TOV. Ook dan verwelkomen wij graag alle fantastische supporters.