SV Loosdrecht verslaat Amsvorde door wervelende tweede helft en doet goede zaken op de ranglijst.

8 oktober 2023 20:45

Om 14:20 uur kwamen de mannen van SV Loosdrecht en Amsvorde het veld op nadat het 2e elftal een marathon wedstrijd van 2 uur en 20 minuten winnend wist af te sluiten.

SVLAMS.jpg

Foto Piet van Bemmelen. Voor het volledige fotoverslag, klik hier.

Laten we het erop houden dat de leidsman van de wedstrijd tussen SV Loosdrecht 2 en Odysseus 2 er net zo veel zin in had als de overige aanwezigen die massaal de weg naar sportpark Hallinckveld wisten te vinden op deze mooie zaterdagmiddag. De wedstrijd tussen Loosdrecht en Amsvorde stond om 14:30 uur in het programma.

Loosdrecht wilde de ongeslagen reeks een vervolg geven en wist dat het Amsvorde moest verslaan. De eerste helft was het spel van beide kanten matig en tot minuut 38 gebeurde er niets noemenswaardigs voor beide goals. Maar het venijn van deze helft zat hem in de staart. In minuut 39 was het Loosdrecht keeper Maaswinkel die reddend moet optreden nadat de aanvaller van Amsvorde een opgelegde mogelijkheid kreeg. In de blessuretijd (45+2) was het Amsvorde die op voorsprong kwam. Loosdrecht verzuimt de bal vanuit een corner uit haar eigen 16-metergebied weg te werken en blijft om 10 meter voor de goal liggen. Hier wist de aanvaller van Amsvorde wel raad mee, 0-1. Net als twee weken geleden wist Loosdrecht direct te reageren. Nog voor het rustsignaal was het Laurens Moes die uit een corner de 1-1 binnen wist te koppen. Met deze tussenstand zochten beide ploegen de kleedkamer op.

Vanaf minuut 46 was het duidelijk dat Loosdrecht trainer Anthony Servinus in de kleedkamer zijn spelers op scherp heeft gezet. Er verscheen een andere ploeg aan de aftrap. Na een minuut was het Berend Bakker die met een snoeiharde uithaal de lat raakte. Het bleek het begin van een eenzijdige helft waarin Loosdrecht de boventoon voerde. Na 4 opgelegde kansen in het eerste kwartier van de tweede helft was het in minuut 65 wel raak. De vliegensvlugge Charley Vrakking maakte goed gebruik van het weifelend uitkomen van de keeper van Amsvorde en wist de 2e treffer van Loosdrecht binnen te koppen.

De beduidend fittere Loosdrechters bleven duidelijk de bovenliggende partij en creëerden veel kansen. In de 76 minuut was het Edwin Klok die een bal via de onderkant van de lat weer keihard uit het goal zag stuiteren. Dit was de 3-1, maar niet als dusdanig beoordeelt door de scheidsrechter en zijn assistent. Twee minuten later was het wel raak nadat Edwin Klok opnieuw zijn duel wist te winnen van zijn directe tegenstander en Glenn Hemmers 1-op-1 met de keeper wist te zetten. Inmiddels weten wij allemaal dat dit een zekerheidje is dit seizoen, zo ook nu. Beheerst schoot Glenn Hemmers alweer zijn 5e van dit seizoen binnen, 3-1. Wat volgde waren nog een aantal opgelegde kansen, maar deze wisten de mannen van SV Loosdrecht niet te verzilveren. Eindstand 3-1.

Een 6-punten weekend voor de Loosdrecht-selectie. Deze reeks hopen de mannen volgende week een vervolg te geven.