Sv Loosdrecht maakt indruk met goede tactiek tegen naïeve titelkandidaat Jonathan

1 oktober 2023 15:45

Op voorhand wist de plaatselijke SV dat het een moeilijke middag zou worden tegen titelkandidaat Jonathan, maar met een goed strijdplan en veel wilskracht wisten zij overtuigend te winnen, 0-3. Tekenend voor deze wedstrijd: Op een afstandsschot op de lat na wist de thuisploeg niets te creëren.

Foto: Piet van Bemmelen. Voor de gehele reportage klik hier!

SV Loosdrecht koos ervoor om de thuisploeg aan de bal te laten en werd met goed uitgevoerde counters steeds weer gevaarlijk. Al na 8 minuten was het spits Edwin Klok die met een fantastisch afstandsschot van ca. 20 meter de kruising wist te vinden, 0-1. In de 20e minuut viel de 0-2 alweer. Dit keer was het Glenn Hemmers die een snelle counter beheerst afrondde. Dit was direct de ruststand, want de rest van de eerste helft gebeurde er niet veel meer voor beide goals.

In de tweede helft bleef het spelbeeld ongewijzigd. Jonathan had balbezit en Loosdrecht kreeg de kansen. Nadat Laurens Tallart Fabre halverwege de tweede helft verzuimde om de wedstrijd in het slot te gooien was het even later opnieuw Glenn Hemmers, die alweer zijn 4e goal deze competitie scoorde, en de wedstrijd in het slot gooide door de bal van afstand over de te ver voor zijn goal staande keeper van Jonathan in het goal te schieten. Opnieuw een prachtige goal die meteen voor de eindstand op het scorebord zorgde.

Hiermee bewijzen Glenn Hemmers en Edwin Klok in bloedvorm te zijn, maar nog belangrijker Sv Loosdrecht een sterk collectief te zijn die hard voor elkaar werkt. Met deze instelling zal onze plaatselijke SV nog veel punten pakken in deze 3e klasse.