SV Loosdrecht geeft winst in laatste 10 minuten uit handen

24 september 2023 18:45

Zaterdag 23 september stond ook voor SV Loosdrecht de eerste competitiewedstrijd op het programma.

Afbeelding_van_WhatsApp_op_2023-09-24_om_10.24.45.jpg

De gehele voorbereiding is gewerkt naar deze wedstrijd, maar de zaterdag zou in mineur eindigen. In de laatste tien minuten wisten de gasten uit Amersfoort nog tweemaal te scoren waardoor de wedstrijd eindigde met een gelijke stand op het scorebord; 3-3.

De eerste dertig minuten ging het spel heen en weer en leek Loosdrecht de regie in handen te hebben, maar het waren de bezoekers die in de 35e minuut op 0-1 kwamen. Na andermaal een snelle counter via de linksbuiten werd de bal fraai in de verre hoek geschoten. De formatie uit Loosdrecht reageerde uitstekend op deze tegenvaller en nog geen drie minuten later was de stand alweer gelijk. Het was Glenn Hemmers die de bal voor zijn voeten kreeg op ca. 18 meter van de goal, geen seconde twijfelde en het net voor de eerste keer deed bollen voor de Loosdrechters; 1-1. Nog geen minuut later was het Edwin Klok die een goed lopende aanval over rechts wist binnen te koppen, 2-1 in de 39e minuut. Dit was ook de ruststand.

Na rust had loosdrecht de wedstrijd onder controle. Ondanks dreiging van de linksbuiten van de formatie uit Amersfoort leidde dit niet tot kansen. In de 70e minuut was het Loosdrecht die een vrije trap kreeg op een mooie plek net buiten het 16-metergebied. Dit buitenkansje was wederom goed besteed aan de met nummer 11 spelende Glenn Hemmers. Met een verwoestende uithaal leek hij de overwinning veilig te stellen; 3-1. Niets bleek echter minder waar.

Loosdrecht liep achteruit en de bezoekers kwamen meer in hun spel, wat leidde tot de 3-2 in de 82e minuut. Het gekraakte schot van opnieuw de linksbuiten uit Amersfoort ging via meerdere Loosdrecht verdedigers tergend langzaam over de doellijn. In de 85e minuut leek Loosdrecht de wedstrijd alsnog in het slot te gooien. Na een goede aanval, opgezet door invaller Charly Vrakking, kwam de bal op ca. 6 meter van de goal voor de voeten van spits Edwin Klok die de keeper recht in de ogen kon kijken, maar dit keer was de kans niet aan hem besteed en via de keeper belande de bal op de lat. 2 minuten later was het wel raak aan de andere kant. Een lange bal, die niet goed werd verwerkt door de Loosdrechtse defensie, schoot door door het centrum. Ineens stond een KVVA speler 1-op-1 op met de keeper van Loosdrecht; 3-3. In blessuretijd kwam Loosdrecht zelfs nog goed weg nadat zij een schot van ca. 20 meter uiteen zagen spatten op de paal.

Zo werd de wedstrijd afgefloten bij een stand van 3-3. Een teleurstellend resultaat voor een team dat tot de 82e minuut nog een 3-1 voorsprong verdedigde. Op naar volgende week, waar titelkandidaat Jonathan staat te wachten die zich ongetwijfeld willen revancheren van de nederlaag die zij leden bij VVZA (6-5).

Volgende week zullen de mannen van SV Loosdrecht uit een ander vaatje moeten tappen.