SV Loosdrecht knokt zich op bezoek bij Benschop naar een punt

17 september 2023 18:15

Nog voor de wedstrijd kreeg trainer Anthony Servinus al een aantal uitdagingen voor zijn kiezen.

SV Loosdrecht reist zonder grensrechter en fysio naar sportpark Benschop, maar eenmaal aangekomen was dit snel opgelost door de onvoorwaardelijke inzet van selectiespelers en meegereisde supporters. Dit typeert het ‘nieuwe SV Loosdrecht’, met veel talent dat allemaal uit de omgeving komt in de gelederen is de steun vanuit de club en het dorp duidelijk voelbaar voor onze spelers. In het veld was dit terug te zien door de strijdlust. Op bezoek bij Benschop waren onze spelers voorbereid op een wedstrijd waarin het met name zou gaan om intensiteit, duelkracht en uithoudingsvermogen.

De eerste helft gaven beide partijen elkaar geen duimbreedte toe. Op een duidelijke handsbal in het strafschop gebied van Benschop en een kans voor de spits van Benschop na gebeurde er voor beide goals niet veel.

De tweede helft kwam hier verandering in. Benschop kwam sterk uit de kleedkamer en kreeg de eerste tien minuten na rust twee goede mogelijkheden. Daarna kreeg Loosdrecht de organisatie weer op orde en begon het spelbeeld langzaam te draaien. Door een fout in de opbouw kwam Benschop echter toch op voorsprong, 1-0.

Loosdrecht kon niet anders dan volop de aanval te zoeken en dat gebeurde dan ook. Alle vijf de wisselmogelijkheden werden benut en met snelheid op de flanken werd Loosdrecht steeds gevaarlijker. Na een kopbal op de paal en een kopbal op de lat was driemaal scheepsrecht voor onze spits Edwin Klok. Hij benutte in de 88e minuut beheerst een penalty na een overtreding op de ingevallen Senna Kroesen.

Waar beide partijen uiteraard om meer gehoopt hadden was gelijkspel uiteindelijke een terechte afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Voor Loosdrecht, die voor het eerst in deze samenstelling speelde, een wedstrijd en resultaat om op door te bouwen.

Volgende week (23 september) staat de eerste competitiewedstrijd tegen KVVA om 14:30 uur op het programma. Wij hopen u allemaal te verwelkomen op sportpark Hallinckveld en drinken na de wedstrijd graag een drankje met u onder het genot van een live optreden van zanger Edwin van der Toolen!