Wedstrijdverslag SV Loosdrecht 1 - CSW 1

6 maart 2023 20:00

Eén verkeerde beslissing van de prima fluitende scheidsrechter is cruciaal voor nederlaag van SV Loosdrecht.

Foto: Piet van Bemmelen. Voor meer foto's van deze wedstrijd, klik hier!

Achterste rij vlnr:  Solomon, Syrano, Chamiel, Laurens T, Bert, Gilliam. Voorste rij vlnr: Bas, Pim, Berend, Marvin, Bjorn

Het zijn bijzondere wedstrijden tussen Loosdrecht en CSW. Er gebeurt altijd wel iets en dat maakt het ook leuk. Helaas voor ons valt het muntje alleen nog te vaak de verkeerde kant op.

De wedstrijd van zaterdag 4 maart was een voorzichtige waarin het houden van de nul voorop stond.

Over de eerste helft valt verder weinig te zeggen. Ook de tweede helft leek hetzelfde spelbeeld te geven, maar dat veranderde toen een op volle snelheid (en die ligt echt hoog) Syrano oprukte en door een klein schouderduwtje onderuit werd gehaald. De gevolgen waren desastreus.

De voorlopige conclusie op het veld van Jeremey was al schouder uit de kom en na verder onderzoek op een warm plekje mogelijk bandletsel en/of schouderbreuk.

Later onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat schouder inderdaad uit de kom is, schouderpezen beschadigd zijn en mogelijk ook nog schade aan het sleutelbeen. Het zit hem al helemaal niet mee dus dit kon er ook nog wel bij.

Prognose van de arts is zes tot twaalf weken uit de running. Toen de wedstrijd weer een beetje op gang kwam zag het er naar uit dat beide teams genoegen zouden nemen met het delen van de punten.

Helaas, de verder foutloze scheidsrechter maakte een cruciaal foutje door op een fantastische positie voor CDW een vrije trap toe te kennen aan hetzelfde CDW. Alles en iedereen van beide clubs waren het erover eens dat het een achterbal was.

Dat deze vrije trap ook nog feilloos ingekopt mocht worden was wel de doodsteek voor onze Oranje Leeuwen. Zij hadden wel een verdomd goede pot op de mat gelegd en als team gestreden voor een goed resultaat. Maar het is niet voor niets dat men vaak zegt dat het geluk ook met de koploper is. Dat hebben we zelf ook wel mee gemaakt als je in de winning mood bent want dan valt alles net de goede kant op.

Het doelpunt viel vlak voor tijd dus dan probeer je nog alles om in ieder geval de gelijkmaker te scoren. De pijp was echter ineens leeg en de scherpte ook even weg door deze domper. (Een minuut later werd ook nog eens de 0-2 gescoord, tevens eindstand. red.)

Kortom, een niet verwachte nederlaag, maar complimenten aan ons team die gestreden heeft als oranje leeuwen en waar de teamspirit top was.

Dinsdagavond is er een aangepaste training omdat SV Loosdrecht Raymond Soetosenojo en zijn medecursisten voor trainersdiploma UEFA- B en de docenten van de KNVB veld 1 ter beschikking moeten stellen. De spelers van selectie 1 en 2 moeten een training uitvoeren die door de medecursisten wordt uitgevoerd.

Zaterdag 11 maart is het eerste vrij. Het tweede speelt op die datum uit bij WVHEDW in Amsterdam. De wedstrijd begint om 14.15 uur.

Wij (mix van het eerste en Loosdrecht jeugd) spelen 14 maart thuis een vriendschappelijke wedstrijd  tegen Abcoude, het team van onze toekomstige hoofdtrainer Anthony Servinus. Aanvang van de wedstrijd is 20.30 uur.

Grtjs WdB