De jeugd heeft de toekomst!

1 maart 2023 12:00

Zaterdag 25 februari was door de KNVB aangemerkt als een inhaal- en/of bekerweekend. Voor SV Loosdrecht en Elinkwijk geen van beiden, dus een mooi moment voor een vriendschappelijke wedstrijd.

Elinkwijk (3e klasse en momenteel 6e in hun poule) had zich al eerder aangemeld via Ioannis Karafillakis. Hij is een voormalig selectiespeler van Loosdrecht in de tijd van de vorige trainer Roy Versluis. Helaas was hij wel geblesseerd en kon niet aan deze wedstrijd deelnemen.

De jeugd heeft de toekomst zoals de titel van dit verslag luidt. Jaron Mol en Marouan Didouch mochten hun debuut maken in SV Loosdrecht 1. Jaron was eerder al eens in actie geweest met Jong Loosdrecht tegen NVC en speelde daar best een aardige partij. Deze oefenwedstrijd was voor trainers Cor en Raymond weer een mooie gelegenheid om een paar jonge mannen aan het 1e te laten ruiken.

IMG_6017.JPG Foto Piet van Bemmelen. Voor meer foto's klik hier!

Dat we niet alleen over talentvolle voetballers beschikken blijkt wel uit het feit dat de scheidsrechter van deze wedstrijd Kyan Grob was. U weet wel de zoon van Kelly en Niels en kleinzoon van onze zo onfortuinlijk gevallen Joke Grotenboer en Roel. Kyan had al een keer bij een wedstrijd van het 1e de vlag gehanteerd, maar ook dit was een mooie gelegenheid om hem deze wedstrijd te laten leiden. Volgens de kenners heeft hij de wedstrijd op een uitstekende manier geleid.

IMG_5983.JPGFoto Piet van Bemmelen. Voor meer foto's klik hier!

Dat Elinkwijk deze dag een maatje te klein was werd al in de 1e minuut duidelijk omdat de bal al gelijk in het netje belandde. Piet was nog met zijn stoeltje en fototoestel aan het stoeien maar kon toch nog net een foto maken van de aan de grond genagelde keeper, 1-0. Even later kregen we een penalty tegen. Mike, onze doelman, veroorzaakte en stopte ook deze penalty. Met een snelle uittrap leidde hij ook de 2-0 in. In de tweede helft lag de bal binnen de kortste keren ook weer in het netje en dat bracht de stand op 3-0. Na deze treffer werden onder andere Jaron en Marouan ingebracht. Dat was maar goed ook want dan konden ze zichzelf een beetje op temperatuur houden. Het was namelijk erbarmelijk koud aan de dug-outzijde. Aan de zijde van de kantine was het in het zonnetje nog best aangenaam, maar aan de overkant was de gevoelstemperatuur -10 graden.

De eindstand van dit treffen was uiteindelijk 4-0. Die laatste treffer werd gemaakt door Nickay wat vooral Nick Dop volledig uit zijn dak liet gaan op Twitter.

De oefenwedstrijdspotter