Winst in de slotfase veiliggesteld!

22 februari 2023 18:45

Dinsdagavond 21 februari 2023 werd dan echt de wedstrijd tegen Geinoord gespeeld. Na een paar keer te zijn verplaatst floot de scheidsrechter D. R. Vriesenga om 20.00 uur op zijn fluit. Hij werd ter zijde gestaan met assistenten D. Onrust en M. Kerkhof.

IMG_0260_002.jpg
De vreugde na de 1-2 !! Foto Mike Nefs. Kijk voor meer foto's en onpartijdig verslag hier:  @mikenefs

We moeten Geinoord ook sportief bedanken voor de ontvangst op de vereniging en voor de medewerking om de wedstrijd te verplaatsen. Beide ploegen misten een half elftal aan spelers vanwege carnaval en andere zaken.

Afgelopen week werd de ziekenboeg bij Loosdrecht groter en groter en met wat blessures was het de vraag of ze op tijd fit waren om aan de wedstrijd te beginnen.

Aanvoerder Gilliam Hund kwam met zijn verdediging de eerste vijftien minuten goed onder druk te staan, maar hij bleef coachen en strijden om Loosdrecht in de wedstrijd te houden. Geinoord was in deze fase zeker sterker en Loosdrecht kreeg na 25 minuten een domper te verwerken. Chamiel raakte geblesseerd en Marvin kwam daarop als vervanger in het veld.

Geinoord bleef maar druk zetten op de achterhoede van Loosdrecht en het was wachten op de 1-0. Die bleef gelukkig uit en met de brilstand werd de thee in de kleedkamer gedronken.

In de tweede helft moest Loosdrecht wat veranderen om tot scoren te komen.

Great, die in de eerste helft veel meters heeft gemaakt en slecht bereikt werd door het middenveld, bleef in de kleedkamer achter. Hij werd vervangen door Syrano.

Ook na de pauze moest Loosdrecht weer een tegenslag incasseren. Door een blessure die eerder opgelopen was in de eerste helft kon Laurens Moes niet meer verder spelen. Solomon nam daarop zijn plaats in.

Loosdrecht kwam de tweede helft meer in de wedstrijd en door een mooie actie van Tallart werd de 1-0 op het scorebord gezet. Tallart gaf een voorzet op maat die door Pim prachtig werd binnengekopt. Loosdrecht was in deze fase van de wedstrijd sterker en het doelpunt was terecht. Maar door onoplettend kwam Geinoord langszij en maakte ook met het hoofd een prachtige gelijkmaker.

Loosdrecht werd sterker en schoof steeds meer naar voren. Om een aanspeelpunt in het veld te brengen werd Khalid gewisseld en nam Nickay zijn plaats in. Koud in het veld kreeg hij enorme kans, maar helaas, van dichtbij schoot hij de bal op de keeper. Een nieuw doelpunt van Loosdrecht bleef in de lucht hangen. De 1-2 werd tegen de touwen geschoten, maar de vreugde was van korte duur. De scheidsrechter floot af wegens buitenspel.

Loosdrecht rook dat de winst er in zat en drukte steeds meer naar voren toe. In de 89e minuut mocht Loosdrecht een hoekschop nemen, sommige zeggen dat het een corner was, maar in ieder geval lag de bal in de hoek om deze voor het doel te geven.

Syrano stond op de juiste plek en kopte de 1-2 binnen.

Iedereen moest nog wel geconcentreerd blijven want er kwam ook nog wel wat blessuretijd bij. Ondanks de voorsprong zette Loosdrecht nog één keer aan in plaats van in te zakken. Dit leidde tot wederom een hoekschop (corner).

De bal kwam weer terecht bij Syrano. Hij controleerde de bal in de 16 met de rug naar het doel, maakte een snelle beweging waarmee hij de speler in zijn rug passeerde en schoot hard met gevoel tegen het dak van het doel.

De vreugde was enorm! Daar was dan de overwinning waar hard voor gestreden is en met 1-3 in de zak sprongen de spelers elkaar in de armen om dit te vieren. De heer Vriesenga floot vlak na het feestje af en drie belangrijke punten kunnen worden bijgeschreven.

De Uitwedstrijdbijgeinoordcommissie