Mooie middag voor Sv Loosdrecht: winst op koploper Olympia en rentree aanvoerder Klok

14 april 2024 12:30

Onder toeziend oog van het massaal uitgelopen (& fantastische) publiek doet SV Loosdrecht zijn naam als reuzendoder eer aan. 3-1 winst op koploper Olympia.

Foto Piet van Bemmelen. Voor de gehele reportage: klik hier

In de eerste helft was het Olympia met het balbezit, maar echt dreigend werd het niet. De defensief ingestelde thuisploeg stond goed en gaf in de laatste linie geen ruimte weg. In de omschakeling werd de thuisploeg wel een aantal keer gevaarlijk. In de 20e minuut was het Laurens Tallart Fabré die de eerste grote kans kreeg. Deze kans was nog niet aan hem besteed, maar in de 31e minuut was het wel raak. Tallart Fabré bekroonde zijn uitstekende eerste helft met de openingstreffer na een mooie solo,1-0. Dit is tevens de ruststand.

Na rust kwam Olympia snel langszij, 1-1. Met Charley Vrakking en Hamid Cortet had Loosdrecht nog twee ‘wapens’ op de bank. Na het inbrengen van deze twee snelle aanvallers werden de counters van Loosdrecht steeds gevaarlijker. Na een goede uitbraak over links en een dito schot van Charley Vrakking stond Glenn Hemmers niet voor de eerste keer dit jaar op de juiste plaats, 2-1. Dat Loosdrecht scherp moest blijven was enkele minuten na de 2-1 duidelijk toen de bezoekers van grote afstand het aluminium troffen. In de 80e minuut was het Hamid Cortet na opnieuw een snelle aanval over links diende wedstrijd definitief in het slot gooide. Behendig passeerde hij zijn directe tegenstander op de achterlijnen om vervolgens ook de keeper te omspelen, 3-1.

Vlak voor het einde van de wedstrijd maakte aanvoerder Edwin Klok na lang blessureleed tot groot genoegen van de toeschouwers zijn rentree.