Loosdrecht doet wat het moet doen door hekkensluiter Amsvorde te verslaan

3 maart 2024 18:30

Loosdrecht is erin geslaagd de aansluiting met de top terug te vinden door hekkensluiter Amsvorde vrij eenvoudig met 1-3 te verslaan. Door de overwinning in Amersfoort nadert Loosdrecht koploper Hees. Met nog 10 wedstrijden te gaan is het gat met de koploper nog maar 2 punten.

Amsvorde_-_SVL2.JPG
Foto Piet van Bemmelen. Voor de gehele reportage: klik hier.

De welbekende polletjes waren voor even terug in het hedendaagse moderne voetbal. Zaterdagmiddag hadden beiden ploegen het in het begin vooral moeilijk met het slecht bespeelbare veld. Na ruim een half uur spelen was het Bert Doornekamp die de ban brak voor Loosdrecht. Bij de tweede paal kon hij een scherp aangesneden vrije trap vakkundig binnen werken. Dit was direct de ruststand, 0-1.

In de tweede helft liepen de Loosdrechters vakkundig uit tot 0-3. Doelpuntenmakers: Pim Schakel en Laurens Tallart Fabré. In de 88e minuut wist Amsvorde nog wat terug te doen, 1-3. De overwinning kwam echter niet meer in gevaar.

Volgende week wacht de volgende graadmeter voor de mannen van sv Loosdrecht. Om 14:30 uur staat de wedstrijd tegen Seastum op het programma.