Loosdrecht pakt volle buit in dying seconds

4 februari 2024 12:45

Loosdrecht had na een gelijkspel tegen KVVA op Hallinckveld eerder dit jaar wat goed te maken tegen de gastheren uit Amersfoort. Het zou een wedstrijd worden waarin Loosdrecht twee doelpunten in blessuretijd nodig had om de 3 punten mee naar Loosdrecht te nemen, 2-3.

KVVA_-_Loosdrecht.JPG

Binnen het kwartier kwam Loosdrecht op een 0-1 voorsprong. Na een inworp van Christian Verbree kon Nickay Schenk wegdraaien bij zijn directe tegenstander en de bal voorzetten. De hoge voorzet werd door Pim Schakel met het hoofd tot doelpunt gepromoveerd. Tegen de verhouding in kwam KVVA in de 20e minuut langszij. Bij de eerste mogelijkheid was het direct raak. Via verschillende Loosdrechtse voeten & benen viel de bal binnen het 5 metergebied voor de voeten van de aanvaller van KVVA die de bal van richting wist te veranderen waarna de bal tergend langzaam in de goal verdween, 1-1. Na de 1-1 werd het spel van de Loosdrechters slordiger, maar bleef het mogelijkheden en kansen creëren. Helaas voor de afgereisde spelers en supporters was het in deze fase van de wedstrijd steeds net niet. Slordige aannames en afronding weerhield Loosdrecht van een nieuwe voorsprong.

In de tweede helft vergat Loosdrecht te voetballen en kwam men tot de blessuretijd niet verder dan twee kansen. Eén keer mocht Glenn Hemmers vrij aanleggen vanaf een meter of 18 van de goal, maar wist de keeper van KVVA knap te redden. Later was het Twan van Dijk die vrij in mocht koppen, maar de bal fout op het hoofd kreeg. Tot overmaat van ramp kreeg Loosdrecht in de 59e minuut ook nog een doelpunt tegen. Na een lange bal van de keeper van KVVA en de miscommunicatie tussen de verdedigers en keeper van Loosdrecht kon de aanvaller van KVVA gemakkelijk in een leeg goal binnen tikken.

Ondanks de 2-1 achterstand bleef Loosdrecht vechten en ging het opportunistisch voetballen. In blessuretijd werd dit beloond. Een hoge voorzet vanaf links bleef in de kluts liggen voor de voeten van de ingevallen Twan van Dijk. Hij dacht geen seconde na een pegelde de bal snoeihard binnen. Zo werd het 2-2 in de 91e minuut. Een paar minuten later mocht Loosdrecht nog een keer juichen. Een corner van Glenn Hemmers in de 95e minuut werd door Laurens Moes knap binnen gevolleerd, 2-3!

Al met al kan Loosdrecht terugkijken op een wedstrijd waarin het zelf niet goed voetbalde, maar op wilskracht wederom de volle buit pakt. Volgende week staat de inhaalwedstrijd tegen VVZA op het programma.