Moordende teambuilding tijdens trainingsweekend SV Loosdrecht

7 januari 2024 19:00

In het eerste weekend van het nieuwe jaar stond voor de selectie bestaande uit spelers van het 1e, 2e en onder 23 het teambuildings weekend in Heemskerk op het programma.

Vrijdagmiddag vertrek naar Kasteel Heemskerk, gelegen naast het voetbalveld van Odin 59, waar bij aankomst een welkomst drankje werd genuttigd in de kasteelbar. De sfeer zat er direct goed in, zeker nadat 'Har' voor velen H de B of Harry de Bruin op zijn glas tikte met de mededeling dat het bonnetje voor hem was.

Voordat we aan de finale van de avond begonnen hadden we een buffet in de ridderzaal van het Kasteel en die was voor ‘Stayokay’-begrippen (hostel) prima te doen.
Training3.JPG

Training2.JPG

De hoofdact van de avond bestond uit een SV Loosdrecht sportquiz onder leiding van quizmaster Michael van Brummelen, die als een Rudi Carrell in zijn hoogtijdagen, het podium pakte. Gekleed in een glitterjasje met bijpassend hoedje presenteerde hij de 30 originele voetbalvragen waarna er drie trotse prijswinnaars tevoorschijn kwamen. Als klap op de vuurpijl zijn we als ridders in de nacht de omgeving van het Kasteel gaan verkennen wat eindigde in de plaatselijke shoarmatent.

Op zaterdag na het ontbijt konden we vrijwel direct naar het sportcomplex van VV Heiloo waar we tegen de fusieclub VV Egmond moesten aantreden. Als eerste namen onze 023-boys het op tegen hun leeftijdsgenoten van VV Egmond en direct vanaf het eerste fluitsignaal lieten onze spelers zien dat zij niet voor niets kampioen zijn geworden in hun klasse.

Na een kwartier spelen had de keeper van VV Egmond al vier keer mogen vissen. Het aantoonbare krachtsverschil monde uit in een 9-0 overwinning.

Vervolgens om 14.00 kwam ons keurkorps in actie, die van kiet af aan volop hoge druk zette op de tegenstander en geen enkele ruimte gaf om deze middenmoter in de 4e klasse te laten voetballen. De 7-1 overwinning viel nog geflatteerd uit omdat in het laatste bedrijf van de wedstrijd er een aantal dotjes van kansen werden gemist zodat het geen dubbele cijfers werd.

Na het vanzelfsprekende evaluatie-biertje moesten wij ons melden bij de Kasteelpoorten van het luxe Chateau Margette, waar we een moorddiner voorgeschoteld kregen in de stijl van de populaire tv- en boekenserie Baantjer. In groepen moesten we rechercheur de Cock met C. O. C. K. ondersteunen om een moordzaak op te lossen, wat helemaal niet makkelijk was.

Culinair was het wel want onze baco-drinkers veranderden in kritische wijnproevers en dat bracht Sherlock Holmes-achtige kwaliteiten bij de deelnemers naar boven.

training4.JPG

Tot slot hebben we met z'n allen nog een dansje gemaakt in de lokale horeca-etablissementen. Zondagochtend na het ontbijt, moe maar voldaan weer richting Loosdrecht, waar we kunnen concluderen dat het een zeer gelaagd weekend is geweest en dat zomaar het startsein kan zijn voor een mooie tweede seizoenshelft.

Graag willen we de "golden girls" Connie en Bianca bedanken voor het verzorgen van de lunch. Daarnaast het bestuur, de staf en de spelers voor het realiseren van dit topweekend.

Namens de selectie,

Casper Nelis