E1 komt pas na rust los

E-Pupillen (najaar), E1, 1e klasse 14

26 november 2011 9:45

Emile Warners

VVIJ begon sterk aan de wedstrijd. De duels werden lekker stevig ingezet en ook voetballend hadden we aanvankelijk problemen met de tegenstander. Het was duidelijk dat we vandaag geen makkie zouden krijgen. Nadat de eerste kansjes voor de bezoekers waren gemist, wist Nick aan de andere kant het net wel te vinden. Niet veel later verdubbelde Tom de score na een mooi uitgespeelde aanval. Ook de derde treffer leek van de voet van Tom te komen, maar met een geweldige sliding op de doellijn wist de VVIJ-verdediger de 3-0 te voorkomen. Daarna waren we het even helemaal kwijt. VVIJ kreeg te veel ruimte en daar werden we nog voor de rust ongenadig voor gestraft. Quinten wist de 2-1 nog bijna te voorkomen, maar via de onderkant van de lat verdween de inzet achter Berend. De gelijkmaker ontstond door een dekkingsfout in onze defensie. De VVIJ linksbuiten was helemaal over het hoofd gezien en kon ongehinderd de 2-2 binnenschuiven.

Na de pauze probeerde VVIJ eerst nog verder door te drukken, maar daarna was er een heel ander Loosdrecht te zien. Met oogstrelende combinaties werden de bezoekers uitgespeeld en in korte tijdzetten Nick en Pim, met beide 2 mooie goals, de gasten op een onoverbrugbare 6-2 achterstand. Het goede spel hielden we tot het einde van de wedstrijd vast. Tom strafte nog een foutje van de VVIJ-doelman af en in de laatste minuut moest Berend nog een goal toestaan op een zuiver geplaatste vrij trap.

Nog altijd staan we met een 100% score bovenaan de ranglijst. De echte toppers tegen de nummers 2 (CSW) en 3 (Elinkwijk) van de competitie staan voor de komende twee weken op het programma. Pas na deze twee wedstrijden weten we of aanspraak kunnen maken op het winterkampioenschap. Volgende week staat CSW E1 thuis op het programma, aftrap 09.45 uur. Dat belooft een ongemeen spannende topper te worden!