Hoe te handelen bij Incidenten /excessen

Een enkele keer komt het voor dat er tijdens een wedstrijd een incident voordoet waarover direct gerapporteerd moet worden richting het bestuur. Zonder volledig te willen zijn geven wij onderstaand een aantal voorbeelden wanneer hiervan sprake is:

• Gestaakte wedstrijden
  • Directe rode kaart wegens ernstig gemeen spel en bij commentaar / agressie richting (assistent)scheidsrechters. (dus niet bij vasthouden shirtje van een doorgebroken speler).
  • Ongeregeldheden rondom scheidsrechter

Deze lijst is niet volledig. Eigenlijk komt elk incident waarvan je denkt dit hoort niet op of rond een voetbalwedstrijd thuis hiervoor in aanmerking.

Waarom moet er gerapporteerd worden?

Het belangrijkste is dat we als bestuur geïnformeerd willen worden wanneer er zich ongeregeldheden voordien bij wedstrijden waar SV Loosdrecht bij betrokken is. Indien het bestuur daar aanleiding toe ziet zal het bestuur in overleg treden met betrokkenen om herhaling van dit soort incidenten in de toekomst te voorkomen.

Dit kan zowel richting de betrokkenen van onze eigen vereniging zijn, maar ook met de tegenstander. Vanuit het door de Gooise voetbalverenigingen afgesloten convenant Sportiviteit en Respect is met elkaar afgesproken dat er bij incidenten op of rond het voetbalveld contact met elkaar gezocht gaat worden om te kijken waar het mis is gegaan en wat er samen aan kunnen doen om dit soort ongewenste situaties in de toekomst te voorkomen.

Wat verwachten wij van jullie?

• Wanneer er een incident plaats vindt op of rond het voetbalveld waarvan jullie vinden dat deze daar niet thuis hoort dan dient dat in ieder geval zo snel mogelijk gemeld worden op het wedstrijdsecretariaat.
  • Verslag van de leiders / trainer per e-mail zo snel als mogelijk verzenden naar de voorzitter ([email protected]) en Ferdinand Mol ([email protected]).
  • Voor de jeugd vanaf Onder 15 en de senioren verwachten wij ook een verslag van de aanvoerder per e-mail naar de voorzitter ([email protected]) en Ferdinand Mol ([email protected]).
  • Indien van toepassing verwachten wij ook een verslag van de gebeurtenissen van de direct betrokkenen (degene die bijvoorbeeld de rode kaart heeft ontvangen) per e-mail naar de voorzitter ([email protected]) en Ferdinand Mol ([email protected]).

De verslagen van leiders / trainers / aanvoerder en direct betrokkenen dienen uiterlijk zondagavond 20.00 uur per e-mail ontvangen te zijn door de vereniging.

Op basis van de verslagen zal het bestuur beoordelen of eventuele vervolgstappen noodzakelijk zijn.