Overschrijven

Digitaal overschrijven is vanaf 7 december 2015 ingevoerd in het gehele amateurvoetbal, dus zowel veld- als zaalvoetbal. Vanaf deze dag is het in de meeste gevallen niet meer nodig bij een verzoek tot overschrijving de (blauwe) papieren overschrijvingsformulieren in te vullen en naar de KNVB te sturen. Elke speler in het amateurvoetbal kan de overschrijving digitaal laten regelen door zich te melden bij de nieuwe vereniging. Met behulp van Sportlink Club wordt de overschrijving dan in gang gezet.

De huidige overschrijvingsregels (Reglement Overschrijvingsbepalingen Amateurvoetbal) blijven van kracht, maar de uitvoering wordt veel gemakkelijker voor zowel de speler als de betrokken verenigingen. Zo is het niet meer nodig om de oude spelerspas op te sturen en dat geldt ook voor de Ledenmutatiekaart die in bepaalde gevallen nog noodzakelijk was. Een groot voordeel van digitaal overschrijven is dat de procedure veel sneller verloopt.

Hoe gaat het in zijn werk?

De speler die wil overschrijven naar een andere vereniging kan zich gewoon als nieuw lid aanmelden bij de nieuwe vereniging. De overschrijving wordt dan verder door de verenigingen samen met de KNVB afgewikkeld. Dus wil jij je over laten schrijven naar SV Loosdrecht? Meld je dan gewoon via de site aan en wij regelen de rest. Aanmelden doe je hier.

In principe geldt dat de overschrijving geregeld moet zijn voor 15 juni voorafgaand aan het seizoen. Wil je nadien je nog over laten schrijven neem dan contact op met Ferdinand Mol (06-51599245 / [email protected]) of met Kees van der Linden (06-21166348 / [email protected]).

Wil jij je over laten schrijven naar een andere vereniging? Neem dan contact op met je nieuwe vereniging. Zij kunnen de overschrijving dan voor je in gang zetten.

Let op: Naast de overschrijving moet jij je ook formeel afmelden als lid bij je oude vereniging. Doe dit op tijd! Want anders ben je ook voor het komende seizoen contributie verschuldigd aan je oude vereniging en bij een contributieachterstand is de oude vereniging niet verplicht medewerking te verlenen aan de overschrijving. Dus zorg er altijd voor dat je geen contributieachterstand hebt wanneer jij je over wilt laten schrijven naar een nieuwe vereniging.