Marion Marijt Wedstrijdsecretaris (wedstrijdzaken) 06-30736745 email
Ferdinand Mol Aanspreekpunt KNVB 06-51599245 email

Info wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat neemt een centrale plaats binnen onze voetbalvereniging. Zij is verantwoordelijk voor het goed verlopen van het (competitie- en beker)programma van alle te spelen wedstrijden. De wedstrijdsecretaris zorgt er onder andere voor dat:

* Elk thuisspelend team een kleedruimte heeft en een veld krijgt toegewezen;

* Wijzigingen van wedstrijden worden doorgegeven aan de teamleider/trainer;

* Uitslagen van alle thuis gespeelde wedstrijden aan de KNVB worden doorgegeven. De overige

formulieren worden op juistheid gecontroleerd;

* Verwerkt alle uitslagen van thuis- en uitwedstrijden;

* Wedstrijden worden verplaatst/ingehaald indien nodig;

* Verzoeken namens de vereniging worden ingediend bij de KNVB voor bijvoorbeeld de klasse-indeling en

voorkeurstijden van teams. Dit ook in samenwerking met coördinatoren

* Aanvragen van dispenstatie bij de KNVB indien dat nodig is;

* Leiders/trainers en scheidsrechters bij afgelastingen worden geïnformeerd indien nodig;

* Vragen, opmerkingen of bijvoorbeeld uitnodigingen voor toernooien worden gedeeld met de coördinatoren.

Wedstrijd verzetten of inhalen

Indien een wedstrijd moet worden verplaatst hetzij worden ingehaald, wordt dit met het wedstrijdsecretariaat overlegd. Het wedstrijdsecretariaat neemt dan contact op met het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander. Het wedstrijdsecretariaat houdt contact met de teamleider/trainer voor het opnieuw afspreken van een datum om de wedstrijd te spelen.

Bij een spelerstekort dient de leider/trainer of aanvoerder zelf voor vervanging te zorgen vanuit andere teams, eventueel met ondersteuning van de betreffende coördinator. Als dit niet lukt, kan de betrokken leider/trainer contact opnemen met de wedstrijdsecretaris om de wedstrijd te verplaatsen hetzij in te halen. Dit zou bijvoorbeeld op een doordeweekse avond kunnen, maar hiervoor is de ruimte bij SV Loosdrecht beperkt.

In het algemeen is er goed met andere vereniging te overleggen. Mocht het echt niet lukken om een wedstrijd te verzetten, dan wordt de wedstrijd geannuleerd en stelt de KNVB de wedstrijd opnieuw vast. Dit kost de vereniging dan wel een boete. We moeten er met z’n allen voor zorg dragen dat we niet in deze situatie terechtkomen.