Wedstrijdverslag Victoria 1 - SV Loosdrecht 1

17 april 2023 10:00

Victoria eerste helft uitstekend –SV Loosdrecht eerste helft erg slecht.

Foto: Piet van Bemmelen. Voor het volledige verslag, klik hier.

Het klinkt misschien hard, maar ik kan er niets anders van maken. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. We waren constant te laat, gaven geen druk op de bal en werden simpel op instelling geklopt. Bijvoorbeeld: had een van ons de bal dan zaten er gelijk twee, drie man van Victoria bovenop. Bij ons moest ieder voor zich het maar oplossen. Er was veel meer beleving bij Victoria en bij ons was dat ondanks de derby niet het geval. Althans dat was niet te zien. Het is misschien een beetje gechargeerd, maar je mag toch wel van iedereen verwachten dat ze voor elkaar door het vuur gaan en dat miste ik echt.

Pas nadat de aanvoerder het zat was en het vuur op wilde stoken (koste hem wel geel wat hem later zou bezuren, maar daarover zo meer), kwam er vuur in de ploeg. We stonden toen overigens al met 3-0 achter ,maar door doorzetten op de rand zestien verdiende Loosdrecht een vrije trap. Die vrije trap ging via de muur het doel. 3-1 en tevens ook de ruststand. Dat bood weer perspectief voor de trainers die dan ook druk aan het schrijven en overleggen waren. In de rust werd besloten om vier nieuwe spelers in te brengen. Great, Jamal, Epi en Solomon voor Nickay, Berend, Bjorn en Chamiel.

De hele strategie kon echter na een paar minuten in de prullenbak omdat Gilliam zijn tweede gele kaart kreeg. Neem me niet kwalijk, maar dat is een misser van jewelste van deze scheidsrechter. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar dit was zeer matig. Een keeper die vol met zijn knie inkomt (u zou de foto moeten zien) en daarna boven op Gilliam zijn voeten terecht komt waardoor onze aanvoerder ergens moet landen. Blijkbaar krijgt hij daar een gele prent voor en kon hij het veld verlaten. De beste man raakte het allemaal een beetje kwijt en vond het ook nodig om de trainer op zijn nummer te zetten, blijkbaar omdat hij niets gezegd had.

Nu was het alleen nog zaak om de schade te beperken. Victoria speelde te goed om ze met tien man nog weg te kunnen spelen. Toen Jamal ook nog direct rood kreeg voor onstuimig inkomen (speler niet geraakt maar blijkbaar toch rood waard) was het helemaal gedaan.

Al met al een waardeloos verlopen middag en heel vervelend dat we niet tegen de twee gele kaarten beroep kunnen aantekenen want dat was wel terecht geweest.

Laat een ding duidelijk zijn, we hebben de nederlaag aan onszelf te danken door een waardeloze eerste helft. De verkeerde beslissingen in de tweede helft hebben ook niet meegeholpen en met negen man werd het een onmogelijke opgave om nog iets aan de stand te veranderen.

Zaterdag 22 april komt Breukelen op bezoek. De uitwedstrijd van 26 november was tot nu wel onze slechtste wedstrijd. We hebben dus nog wel iets tegen recht te zetten. Een mooie gelegenheid om ons te revancheren, maar dan wel zonder Gilliam, Jamal en Laurens die geschorst zijn.

Trainers, succes met de puzzel, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Groeten  WdB