VV Benschop 1 - SV Loosdrecht 1

26 maart 2023 21:00

Kip Kerrie of kapsalon ? Geen idee maar onze ziekenboeg blijft vol.

IMG_6421.jpg
Foto: Piet van Bemmelen. Voor het volledige foto-verslag, klik hier.

Afbeelding1.jpgHelaas moest Bert op het laatste moment afhaken. Net hersteld van een pijntje kreeg hij het ineens zwaar voor de kiezen. Was het de griep, toch kip kerrie of wellicht een patatje kapsalon? Nee hoor, een gevalletje van griep dus de kok kan opgelucht ademhalen. En voor Bert is een verpleegster ingehuurd.

Afbeelding2.jpg

Hopelijk knapt hij snel weer op. Verder zijn nog een handjevol spelers in herstel dus dat is nog even afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen. Des te meer is het resultaat van zaterdag prima. Een hardwerkend team dat het zichzelf wel moeilijk gemaakt heeft door niet in de eerste 30 minuten hun overwicht uit te kunnen drukken in doelpunten. Benschop kon hierdoor weer in de wedstrijd komen. We gingen de rust met een 0-1 voorsprong, maar kwamen slecht uit de kleedkamer. Binnen een paar minuten was de stand 1-1. Uiteraard was dit een tegenvaller maar de basis en invallers rechtten hun rug en gingen vol op de aanval spelen. Dit deed Benschop ook. Het spel werd er zeker niet beter op. Uiteindelijk werd met een beetje hulp van een speler van de tegenstander de precies geplaatste voorzet van Solomon vakkundig via het achterhoofd van een speler doorgekopt over de keeper van Benschop. Hierdoor kwam Loosdrecht op een 1-2 voorsprong.

Loosdrecht haalde eerst Laurens Moes uit het veld. Hij was nog niet helemaal in topconditie na een vrij vermoeiende week vol andere bezigheden. Voor hem in de plaats kwam Maverick in het veld. Vervolgens kwamen Great voor Epi en Jim voor Nickay in het veld om de boel in het slot te gooien. Daar was op Twitter wel een beetje twijfel of het de goede keuze was, maar dat bleek wel degelijk het geval te zijn.

Man of the match, Giliam Hund, kende een moeizaam begin van de dag (autopech dus haast en stress om in Benschop te komen). Vervolgens een korte tijd om alles los te krijgen wat ooit gebroken is geweest, met dank aan Jeremey. En dan koud in het veld een prachtige kopbal onhoudbaar voor de keeper die alleen maar zoef hoorde, 0-1. In het verloop van de wedstrijd nam hij het initiatief in de strijd en met geel op zak was het balanceren en dirigeren om de boel op slot te houden en geen tweede geel te pakken.

Het was niet altijd even goed maar de inzet was top. Volgende week zaterdag 1 april krijgen we PVCV op bezoek. Een geduchte tegenstander die gewoon met Victoria bovenaan staat in de 2e periode en de laatste zes wedstrijden niet verloren heeft. Zij hebben onder andere gewonnen heeft van Maarssen en Breukelen dus een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we maar zeggen en op naar verder herstel van de ziekenboeg.

WdB