Loosdrecht –BFC geen cadeautje.

21 maart 2023 17:00

Op deze heugelijke zaterdag 18 maart [WdB werd 67] geen cadeautjes helaas.

Coach Cor van Garderen en assistent Raymond Soetosenojo moesten het deze dag helaas doen zonder de spelers, Edwin Klok, Tom Frinsel, Syrano Morrison, Laurens Moes, Maverick van Benten, Malak Jakob, Solomon Pinas en Khalid el Jebli.

Dus het was al puzzelen om het team enigszins op hun vertrouwde posities te laten spelen. Dat was dus simpel weg niet mogelijk en daarom werd gekozen voor een 1-4-5-1 opstelling.

Loosdrecht kwam al direct onder druk, maar maakte het voor BFC wel erg simpel door in de 7e minuut zo de bal in de voeten van Olivier Blauw te leggen. Loosdrecht hield daarna lange tijd zijn goal schoon, maar op een van de meest vervelende momenten, werd vlak voor rust de 0-2 gemaakt. Net na rust scoorde BFC nog een keer en stond er reeds 0-3 op het scorebord.

Uiteindelijk werd het 0-6. Na de enorme zeperd van vorig seizoen in de thuiswedstrijd (0-7 voor BFC) wederom een pak slaag.

Er zijn gelukkig ook nog wel wat positieve meldingen. Edwin Klok heeft na zijn knie operatie en fysiotherapie een volgende stap gezet in zijn herstel. Hij traint weer voorzichtig met de groep mee.

Laurens Moes en Maverick zullen dinsdag weer aansluiten en hopelijk kunnen Laurens Tallart Fabre, Malak en Solomon ook weer aansluiten maar dat is nu nog niet helemaal duidelijk. Tom is pas geopereerd aan zijn knie en het lijkt er op dat de blessure in ieder geval een beetje minder erg is als verwacht. Hij heeft echter zeker nog een lange weg te gaan.

Over Syrano en Khalid hoop ik volgende week wat meer informatie te kunnen geven.

Het is nu zaak om de negatieve zaken even weg te zetten. Het is zoals het is maar we zijn gewoon een prima groep met vooral jonge gasten. Die jonge gasten zijn wel veerkrachtig en jong van geest zullen we maar zeggen.

Dus zeker op de zaterdag, weg met pijntjes en stress van allerlei randzaken, maar gewoon genieten van een partij voetbal. Jullie zijn samen een mooi stel gasten samen dus dat geeft alle vertrouwen voor een aantal leuke wedstrijden die in het verschiet liggen.

Complimenten voor de scheidsrechter die een puike wedstrijd floot. Hij had en vond ook geen kaarten nodig had om de wedstrijd naar zijn hand te zetten.

Zaterdag 25 maart gaan we op bezoek bij Benschop. Dan zijn er weer wat spelers aangesloten en gaan we uit een ander vaatje tappen.

Scheidsrechter V.J. Koning zal om 14.30 uur het eerste fluitsignaal geven aan de Kon. Wilhelminastraat 27 te Benschop.

Vriendelijke groeten WdB