Odysseus blijkt gemakkelijke prooi voor Loosdrecht 2

9 februari 2020 12:00

Loosdrecht 2 heeft na de winterstop nog geen punt laten liggen en afgelopen zaterdag werd ook laagvlieger Odysseus ‘91 met een klinkende 5-2 verslagen. Onze weerman Charley Vrakking, tegenwoordig goed voor een uitgebreide voorspelling voor de wedstrijd, was bij elke goal betrokken en blonk uit aan Loosdrechtse zijde met twee goal en 3 assists. Achterin speelde Pim Schakel en uitermate goede wedstrijd als debuterend voorstopper.

Trainersduo Lesmeister en Luijer hadden een flinke lijst tot hun beschikking want Bert (30 graden, Curacao) en Thijs (flinke sneeuwstorm en daardoor 45 min vastgezeten in skilift) waren teruggekeerd van vakantie. Stijn ‘busquets’ Schouten stond zelf op de latten en moest dit weekend verstek laten gaan. Mediaman Thijmen was een twijfelgeval vanwege een gekneusde voet. De opstelling:

Lesmeister had tijdens de wedstrijdbespreking Charley slim geprikkeld door te duiden dat er dit weekend storm op komst was en dat Loosdrecht dat als inspiratie op het veld moest gebruiken. Dat betekende weer een hogedrukgebied op sportpark hallinckveld en Odysseus zou van meet af aan de Loosdrechtse wind van voren voelen.

De eerste 10 minuten was het echter zoeken voor de talenten want de behendige studenten van Odysseus combineerden af en toe gemakkelijk door de oranje organisatie. Daarna was het Loosdrecht dat de klok sloeg. Met veel balbezit en mooie combinaties werd het al snel 1-0. Charley stuurde Nickay Schenk de diepte in en met links maakte de goalgetter zijn 20e intikker van het seizoen. Niet veel later ontregelde Edwin Klok de opbouw van de Utrechters met een kenmerkende blok op het middenveld en bracht daarna Charley keurig in stelling. Die krulde met links de bal eenvoudig langs de keeper en zo stond het alweer 2-0. Loosdrecht had weinig meer te duchten van de bezoekers en kon het zichzelf alleen aanrekenen dat het niet vaker scoorde. Malak had nog een piepklein kansje op de 3-0 maar miste de voorzet van Nickay. Michel krulde de bal weergaloos richting de bovenhoek maar die scheerde rakelings langs het aluminium. Edwin zelf kon alleen op de keeper af maar schoot vroeg en recht op de keeper. Nickay schoot een kansrijke vrije trap het sportcomplex uit. Het bleef bij 2-0.

2 helft bleef een kwartier lang 2-0 en daarna leek elke kans een goal. Charley brak uit op de linkerflank en gaf op maat voor op Malak. Dit keer schoof de krachtpatser de bal keurig langs de keeper en bracht de 3-0 op het scorebord. Odysseus bracht de marge niet veel later terug op 2 want Fabien had ook wel zin om wat te doen en sprintte fanatiek een metertje of 30 zijn goal uit maar was net te laat bij bal. De invaller van Odysseus was eerder en schoof de bal knap binnen langs onze uitstormende goalie. Inmiddels waren Jim, Damian en Bert ingevallen en bleef het doelpunten regenen. Charley gaf voor op Jim, Jim scoorde. Odysseus kwam weer terug en scoorde de 4-2 uit een corner. Charley zette de eindstand op het scorebord en bekroonde zijn uitstekende wedstrijd met nog een treffer want ook de 5-2 kwam van zijn schoen. Ook willen we graag nog even zijn misser van een omhaal noemen en zullen we hem hier zeker aan herinneren mocht onze weerman naast zijn schoenen gaan lopen. Als laatste hebben we nog even flink kunnen genieten van Thijs die minutenlang klaar stond om in te vallen, maar pas in de 90e minuut binnen de lijnen kwam omdat de bal maar in het spel bleef. Zijn wapenfeit: 1 mislukte steekbal. Staat toch genoteerd.

Een prima overwinning voor het elftal van Lesmeister en Luijer. De spanning neem toe in de competitie want Loosdrecht deelt de 3e plek met maar liefst twee andere teams en mag zich volgende week opmaken voor een echte kraker tegen nummer twee: VV de Meern.