EDO (U) 1 - SV Loosdrecht 1

13 februari 2023 16:15

Laten we gelijk maar met de eindstand beginnen, evenals Benschop-Breukelen, PVCV- Victoria en DESTO - Geinoord eindigde onze wedstrijd in 0-0. Voorzichtigheid troef blijkbaar en/of bij sommigen pech.

IMG_5706.JPG      Foto: Piet van Bemmelen. Voor het volledige fotoverslag klik hier!

Punten laten liggen of verliezen is in deze fase cruciaal. Volgens de promotie-/degradatieregeling van de KNVB moeten dit seizoen twee teams rechtstreeks degraderen. In onze poule zijn dat nummers 12 en 13 van de eindstand. De nummers 9 t/m 11 spelen nacompetitie. Daarom maken de trainers zich ook zorgen. Door de Covid periode ontstaan er nu veel meer blessures. Heb je dan ook nog een krappe selectie, dan zou dat je zo maar kunnen opbreken in de loop van het seizoen.  Kortom, veel dilemma’s.

Dit is gelijk de link naar de wedstrijd van zaterdag. Onze nr. 9, Epitace Kraemer, had zich eerder in de week al afgemeld met een blessure en daar kwam zaterdagochtend de definitieve afmelding van onze nr.18 Syrano Morrison bij. Dat betekent dat je dan twee spitsen mist. Dat is niet wat je wilt horen als trainer want je moet weer een en ander omgooien. Ook het 2e elftal wordt teleurgesteld omdat je een spits van hen nodig hebt.

Ik moet allereerst Cor de nodige veren geven want na de hele zwakke eerste helft waarin de bedachte opstelling de verwachtingen niet waar maakte heeft hij in de rust een paar (voor sommige spelers) vervelende ingrepen gedaan. Maar daar blijkt wel zijn voetbalgogme (volgens het woordenboek: spelintelligentie met name bij het voetbal) uit en hoe hij een wedstrijd kan lezen. De 2e helft heeft SV Loosdrecht laten zien dat ze goed kunnen ballen. Er waren zeker een paar uitblinkers, maar het is toch hoofdzakelijk de instelling van de spelers, die vanaf minuut 1 van de tweede helft de gashandel open gedraaid hebben en zonder gemor of gepiep een prima 2e helft hebben neergelegd.

Helaas ontbeerden we nog steeds twee spitsen, en ondanks zijn strijd en werklust kon Nickay dat doelpunt net niet forceren al zat hij er wel gruwelijk dichtbij. Ook Khalid die vorige week nog drie prachtige goals maakte had het vandaag net niet. De bal lag bijvoorbeeld net iets verder weg of werd nog nipt geschampt door de tegenstander zodat hij geen doelpunt aan zijn lijst kon toevoegen.

Dan nog even wat informatie over de overige geblesseerden. Malak is weer aangesloten bij de selectie en heeft zaterdag minuten gemaakt bij het team van Erwin Lubbers. Bas van Wieren is langdurig geblesseerd. Bas is een van de keepers in datzelfde team en ik kom daar eerdaags op terug als ik meer informatie heb. Ik pik nu alleen de keeper eruit omdat hij normaal gesproken meetraint met het groepje keepers van de teams van het 1e ,2e en 4e.

Helaas staat Tom Frinsel een zware knieoperatie te wachten. Deze operatie is gepland voor begin maart. Edwin Klok heeft al een operatie aan zijn knie achter de rug is nu volop in herstel met de fysio. Wie weet zijn ze weer snel op het veld voor loopoefeningen, etc.

Bas v/d Hoek was vandaag weer volop inzetbaar na een beetje in de kreukels te hebben gelegen. Uiteraard zijn we daar blij mee, want vorige week met nog de griep van Mike ernaast, was het een puzzel wie waar ging keepen. Dat betekende wel gelijk het debuut van Brandon Manten in het 1e. Dat debuut verliep voorspoedig totdat hij eerder gewisseld moest worden omdat hij meende steeds twee weerballonnen van de Chinese overheid voor bij te zien gaan. Dat kan natuurlijk niet.

Hij had helaas een aanval van migraine maar dat was in de loop van het weekend beter en die twee ballonnen hebben we naar beneden laten knallen.

Volgende week is er een inhaalwedstrijd gepland door de KNVB. Dat is wel super lastig want een carnavalsweekend en dat wordt dus weer puzzelen. We spelen dan uit tegen Geinoord. Dat is opmerkelijk genoeg pas de eerste wedstrijd tegen deze tegenstander. De volgende wedstrijd tegen hen staat gepland op zaterdag 27 mei.

Maar eerst spelen we dus a.s. zaterdag uit in Nieuwegein. Aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur op sportpark Parkhout Nieuwegein en de scheidsrechter is de heer D.R. Vriesenga.

Na de wedstrijd is het de bedoeling dat spelers/staf en zoveel mogelijk Loosdrecht fans naar de club gaan om daar de omzet van SV Loosdrecht van die dag naar ongekende hoogte te jagen. Het bestuur heeft besloten om op 18 februari die dag 10 % van de dagopbrengst aan Giro 555 te schenken ten behoeve van de slachtoffers van de verschrikkelijke aardbeving in Turkije en Syrië. Meer informatie over deze actie is te vinden op de website en social media van SV Loosdrecht. We zien jullie graag volgende week in Nieuwegein en daarna in onze eigen kantine.

Grtjs WdB