El Jebli laat voeten spreken en neemt Loosdrecht op sleeptouw

6 februari 2023 16:00

Op het programma staat de wedstrijd tegen DESTO, de nummer 12 op de ranglijst, en is een niet te onderschatten tegenstander. Bij het doorlezen van de wedstrijdverslagen valt het op dat zij vaak de wedstrijden ‘hadden kunnen winnen’ of ‘tegen de verhouding in verliezen’. De mannen zijn dus gewaarschuwd.

Afbeelding1.jpg
Foto: Piet van Bemmelen. Voor het complete fotoverslag klik hier.

4 februari 2023
SV Loosdrecht – DESTO                4-1

45’         Epi Kraemer
51’         Khalid El Jebli
73’         Khalid El Jebli
90’         Khalid El Jebli

Voorafgaand aan de wedstrijd SV Loosdrecht – DESTO heerst er een ontspannen sfeer. Het tweede elftal heeft met 3-0 gewonnen van Eemdijk, de voltallige selectie is vastgelegd in de nieuwe presentatiekleding (met dank aan De Interieurmakers) en de supporters hopen een goede pot voetbal te gaan zien waarin veel gejuicht mag worden. Dat laatste is ook nodig om de mannen van het 4e wakker te houden die net terug zijn uit Tirol. Gelukkig hebben zij de geur van bier meegenomen uit Oostenrijk want even later zal blijken dat de fusten bier (1500 liter in totaal) leeg zijn.

Met debutant Brandon Manten onder de lat begint de wedstrijd rustig. Na 10 minuten liet Khalid El Jebli de eerst doelpoging noteren. Zijn vrije trap kwam echter niet verder dan de muur. In de 15e minuut was het Laurens Moes die het enige gevaar van de bezoekers uit Utrecht in de eerste helft kon voorkomen door een einde te maken aan een scrimmage in het strafschopgebied van de thuisploeg. SV Loosdrecht liet in de eerste helft zien op zoek te zijn naar een doelpunt. De thuisploeg was een aantal keer dreigend middels afstandsschoten en een goede actie van spits Epi Kraemer. Even later was het wel raak voor de spits. Epi Kraemer bleef rustig nadat hij een steekpass van Bjorn van Nieuwamerongen aan mocht nemen binnen het vijandelijke strafschopgebied. Beheerst schoof hij de bal met de binnenkant van de voet in het zijnetje; 1-0.

De tweede helft was het woord aan Khalid El Jebli. Waar bij de eerst helft bij vlagen al liet zien over een fantastische trap te beschikken was het in de 51e minuut raak. Na een overtreding van DESTO mocht hij de bal op 17 meter neerleggen om de bal vervolgens verwoestend onderkant lat binnen te schieten; 2-0.

In de daaropvolgende 20 minuten ging het spel heen en weer. DESTO had een aantal mogelijkheden maar kwam niet tot grote kansen doordat zij de uitstekend keepende Brandon Manten op hun weg vonden. Als de debutant dan sporadisch geen antwoord had op een poging van de bezoekers dan stonden daar Gilliam Hunt en Laurens Moes om de bal weg te werken. Voor SV Loosdrecht was Laurens Tallart Fabre gevaarlijk middels een bekeken schot vanaf 14 meter. De rebound was niet besteed aan Syrano Morisson die de bal tegen de buitenkant van de paal schoof.

In de 73e minuut was het weer aan Khalid El Jebli om zijn rechter te laten spreken. De middenvelder kreeg de bal op 25 meter voor de goal voor zijn voeten en aarzelden geen moment; 3-0. Zes minuten later kregen de bezoekers een corner die binnen de 5 meter bleef liggen en binnengeschoven kon worden; 3-1.

Ook het slotakkoord was aan Khalid El Jebli. Na onoplettendheid aan Utrechtse zijde mocht Laurens Tallart Fabre de bal in de 92e minuut meenemen binnen het strafschopgebied om vervolgens onderuit geschoffeld te worden, Strafschop! Veelvraat Khalid El Jebli vroeg toestemming aan aanvoerder Gilliam Hunt om vanaf 11 meter te mogen aanleggen voor zijn 3e van de wedstrijd. Hij schoot beheerst binnen; 4-1.

Drie belangrijke punten voor de formatie uit Loosdrecht die na het laatste fluitsignaal heeft laten zien dat het met de teamspirit wel goed zit. Onder het genot van een hapje en drankje bleef het nog lang onrustig op sportpark Hallinckveld.