Scheidsrechters, scheidsrechters, scheidsrechters en wedstrijdsecretariaat

22 mei 2021 18:15

Onder de afdeling 'voetbalzaken algemeen' vallen onder andere het wedstrijdsecretariaat en scheidsrechterzaken. Voor het wedstrijdsecretariaat zijn wij nog altijd op zoek naar versterking. Op dit moment zijn we afhankelijk van maar één persoon en dat is echt te weinig als we straks weer allemaal mogen voetballen. Onder het mom van 'vele handen maken licht werk', zou het fantastisch zijn als we het werk over 3 personen kunnen verdelen.

Met het huidige aantal beschikbare scheidsrechters, is het wekelijks een grote uitdaging om elke wedstrijd in te vullen. Het organiseren van voldoende scheidsrechters voor een wedstrijddag wordt steeds lastiger. Dit geldt zowel voor de wedstrijden die op een heel veld afgewerkt worden als voor de wedstrijden van de pupillen die op half - en een kwart veld voetballen.

In de nieuwsbrief van februari hebben we al een oproep gedaan voor spelbegeleiders. Onder leiding van Kyan Grob organiseren we in de aanloop naar het nieuwe seizoen een avond waarop de basisprincipes van een spelbegeleider worden bijgebracht. Dit is echt niet ingewikkeld en hartstikke leuk om te doen. Een hele kleine moeite waarmee zowel de club als vele kinderen een groot plezier gedaan wordt.

Meer weten over het wedstrijdsecretariaat, scheidsrechterzaken of de rol van spelbegeider bij de jongste jeugd, neem dan gerust contact op met Ferdinand Mol.