E1 "vergeet" te winnen

21 april 2012 11:30

Marco Rozeboom

Onbekend

Vanmorgen kwam de fysiek sterke E2 van Argon op bezoek. In de heenwedstrijd hadden we weliswaar met 3-4 verloren, maar dat konden we nog plaatsen in de categorie onnodig en ongelukkig.
Vanmorgen was de instelling in elk geval een stuk beter dan de slappe hap van vorige week. Voetballend ging er nog wel veel fout, maar met veel inzet wisten we de boel redelijk onder controle te houden. Bij de rust zag alles er nog prima uit. We hadden de 0-1 achterstand omgebogen in een 2-1 voorsprong en bij de tegenstander werd er volop onderling gemopperd in de pauze. Een schepje er boven op en dan erop en erover, zou je zeggen. Helaas ging het schepje er vooral bij Argon bovenop en wij lieten ons te vaak in de duels aan de kant zetten. We kregen de gelijkmaker te makkelijk om de oren en hadden dikke pech toen Jim na een mooie loopactie met een subliem lobje slechts de lat raakte. Dubbele pech voor Jim, want met deze actie botste hij met de keeper en moest gehavend het veld verlaten.
We leken de wedstrijd naar ons toe te halen, maar toch was het weer Argon dat door fel doorzetten en te slap verdedigen van ons een voorsprong wist af te dwingen. Zo liepen we weer achter de feiten aan, maar ook dit keer kwamen we terug door een mooi uitgespeelde goal van Tom, op goed aangeven van Nick.

De wedstrijd leek op een gelijkspel af te gaan en dat had qua spelbeeld ook wel een terechte uitslag geweest. Het is tekenend voor de fase waarin de E1 op dit moment zit, dat er vlak voor tijd toch weer knullig balverlies werd geleden, waardoor de kleine Argon-spits alleen op Berend af kon lopen en alsnog de winnende voor de bezoekers kon binnentikken. Zo bleven we net als na de heenwedstrijd met lege handen en met het gevoel dat er weer onnodig verloren is achter.

Volgende week spelen we de degradatie-kraker bij Elinkwijk. Hopelijk kunnen we daar met iets beter voetbal en een positief resultaat van de onderste plaats wegblijven.

Peter Schakel