E1 komt te kort in topper tegen CSW

E-Pupillen (voorjaar), E1, 1e klasse 23

28 januari 2012 9:45

Laurens Moes

In december sleepten we tegen CSW de winter-titel binnen na een 3-1 overwinning. Nick was toen de grote man met 3 treffers en juist hem moesten we missen omdat Nick nog herstellende is van een keelamandel-operatie.

We toonden in het begin veel respect voor de bezoekers die meteen vol op de aanval gingen spelen. We hadden qua veldspel niet veel in te brengen en moesten ver terug in de verdediging. Giovanni wist met een perfecte sliding de 0-1 nog te voorkomen, maar niet veel later gaven we een heel knullige goal weg. Nog voor de rust kwamen we op 0-2 achter en omdat we zelf niet in de wedstrijd kwamen zag het er niet al te gunstig uit voor de tweede helft.

Toch kregen we na de rust een paar goede kansen, omdat we in die fase wél brutaler naar voren durfden te spelen. CSW bleef verzorgder voetballen, maar door hard werken bleven we in de wedstrijd. Maverick was met links een keer heel dichtbij, maar de sterke keeper van CSW hield tegen. Ook Tom en Pim probeerden het, maar we hadden geen geluk in de afwerking. Berend moest aan de andere kant nog een keer spectaculair redden om onze kansen op een beter resultaat levend te houden. Vlak voor het einde werden we dan toch nog beloond voor onze inspanningen; Tom ging er op rechts voorbij en uit zijn voorzet schoot Giovanni onberispelijk in de hoek: 1-2 met nog maar heel kort te spelen. Te kort, zo bleek, want niet veel later blies de sterk fluitende Laurens voor het laatst en moesten we CSW met een verdiende overwinning feliciteren.

Volgende week spelen we uit bij Altius, maar gezien de weersvoorspellingen is de kans groter dat we elkaar dan op ijsbaan “De Lange Akker” gaan tegenkomen.