Loosdrecht E1 ziet sterk Elinkwijk E2 in slotfase langszij komen

E-Pupillen (najaar), E1, 1e klasse 14

10 december 2011 8:30

Onbekend

In alle vroegte trapten we in het schemerduister af tegen een zeer gemotiveerd Elinkwijk. Logisch, want na hun uitglijder van vorige week tegen Wasmeer, wilden ze tegen de kersverse "Herbstmeister", Loosdrecht, iets rechtzetten. De thuisploeg begon in hoog tempo aan de wedstrijd. We hadden moeite om aan de bal te komen en eenmaal in balbezit bakten we er weinig van. Gelukkig stond inval-keeper Maverick (Berend stond langs de kant met een gekneusde voet) de ballen er prima uit te houden. Het bleef daardoor lang 0-0 zonder dat wij er ook maar één keer gevaarlijk uit konden komen. Elinkwijk bleef aandringen en door slordig uitverdedigen gaven we de bal op een presenteerblaadje, een knal op goal volgde en de 1-0 lag achter Mave. Nu waren we dan toch eindelijk wakker en kwamen we erachter dat we vandaag meer moesten geven dan dat we tot dan toe lieten zien.

We kregen meer vat op de tegenstander en er kwamen mogelijkheden voor ons. Jim draaide zich vrij en kon aanleggen voor een schot. Via de keeper ging de bal erin, 1-1. Daarna golfde het spel op en neer. We waren niet in onze beste vorm, maar gelukkig wel weer erg doelgericht toen Nick op een mooi passje van Tom de 1-2 koeltjes binnentikte.

Kort na de rust zag Jim de keeper voor zijn doel staan en met een bekeken lobje zat de 1-3 erin. Er was nog genoeg tijd voor Elinkwijk om iets terug te doen, zeker toen we nog eens slordig uitverdedigden. De bal werd afgepakt en onhoudbaar onderkant lat achter Pim, die de 2e helft keepte, geknald. Elinkwijk viel aan, maar deed dat meestal niet erg doelgericht; wij loerden op de counter en die kwam er ook toen Maverick vrij kon doorlopen en Nick een niet te missen kans bood, 2-4 en einde wedstrijd, zou je denken...
Elinkwijk mocht echter blijven hopen op een beter resultaat toen een vrije bal via een Elinkwijk-arm in ons doel verdween. De 3-4 werd vanuit Loosdrecht-oogpunt onterecht toegekend. Feit was wel dat Elinkwijk nog vol voor een slotoffensief kon gaan. De krachten vloeiden bij ons steeds verder weg en uiteindelijk viel dan toch nog de gelijkmaker. Het was wel een mooie goal vanuit een strakke voorzet vanaf de achterlijn. De hele wedstrijd overziend had Elinkwijk, dat het ons zeer lastig had gemaakt, ook wel recht op een punt.  Voor ons betekende het na 10 opeenvolgende competitie-zeges het eerste puntenverlies. Het goede nieuws bij deze mindere wedstrijd, is dat onze ongeslagen reeks ook na 11 wedstrijden nog altijd staat.

Volgende week spelen we een beker-derby bij Victoria E3, dus dat belooft weer wat.

Peter Schakel