Strijdvaardig Loosdrecht pakt winter-titel in verregende topper tegen CSW

E-Pupillen (najaar), E1, 1e klasse 14

3 december 2011 9:45

Tom Kieft

Nummer 1 Loosdrecht tegen nummer 2 CSW, kan het spannender op de voorlaatste speeldag van de najaarscompetitie! Het weer werkte in elk geval niet echt mee, want het regende en stormde er lustig op los. Geen makkelijke omstandigheden dus om er een lekker potje voetbal van te maken. Toch zinderde de wedstrijd van de spanning, want er was voor beide teams een kampioenschap te verdienen.

Vanaf het begin was het duidelijk dat CSW naar Loosdrecht was gekomen om vol op de aanval te spelen. Het positiespel van de gasten was goed verzorgd, de vrije man werd makkelijk gevonden en wij hadden het moeilijk om in balbezit te komen. Echt grote kansen gaven we niet weg, want verdedigend stonden we redelijk goed. Na verloop van tijd kregen we meer grip op de tegenstander en zo ontstonden er ook voor ons goede kansen. Nick was dichtbij de openingstreffer, maar via een voetje ging de bal tegen de paal. Niet lang daarna leek Pim de 1-0 binnen te lobben, maar de keeper was net op tijd terug om de bal voor de doellijn op te vangen. In deze fase hadden wij het betere van het spel, maar juist op dat moment sloeg de pech toe. Een op het oog ongevaarlijke voorzet werd door de wind zomaar ineens onhoudbaar achter Berend ons doel ingeblazen. Een "lucky", maar die tellen net zo hard. We stonden met 0-1 achter en daar moesten we eerst even overheen zien te komen. We bleven het proberen, maar voor de rust konden we geen gaatje in de goed georganiseerde CSW-ploeg vinden.

Direct na de rust stond ons verdediging even te wankelen en lag de 0-2 op de voeten van de CSW-spits, maar van heel dichtbij wist hij de bal, gelukkig voor ons, nog over te schieten. Toen brak er voor ons een heel sterke periode aan. Met een splijtende pass van Giovanni werd Nick de diepte in gestuurd en heel koeltjes maakte onze "sluipschutter" dit buitenkansje af.
Kort daarna kantelde de wedstrijd volledig; weer werd Nick de diepte ingestuurd, dit keer kwam de bal perfect van Pim. Opnieuw rondde Nick het beheerst af. 2-1 voor ons en bij CSW gingen de koppies al een beetje hangen. Toen Nick na weer een magnifiek steekpassje van Pim ook nog de 3-1 binnenschoot kon de kinder-champagne al bijna worden koud gezet. Vanaf dat moment moest er nog wel volop strijd worden geleverd, want CSW bleef zich kranig verzetten. Maar die strijdlust was aan onze defensie wel besteed. Sem ging vandaag voorop in de strijd. Onze kleine man van graniet won nagenoeg al zijn duels en het blijft een genot om te zien hoe Sem een tegenstander met bal en al kan blokken. Het hele team heeft tot de laatste minuut alles gegeven en dat was nodig ook, want vlak voor tijd kreeg Berend even geen grip op een stuiterend afstandschot: 3-2 en toch nog de aansluiting voor CSW. Het werd nog een heel spannend laatste minuutje, maar de gasten konden niet echt gevaarlijk meer worden. De voorsprong werd tot het laatste fluitsignaal vastgehouden en de ontlading die volgde was groots! De blijdschap en enthousiasme bij spelers, technische staf en trouwe supporters was hartverwarmend en dat konden we goed gebruiken op deze ijzig koude en kletsnatte ochtend.

Er werd daarna nog lang doorgefeest in de kleedkamer en natuurlijk kwam er nog een gezellig vervolg in de kantine met limonade en patat.