E1 pakt de koppositie

Jim Dubelaar (intikker)

E-Pupillen (najaar), E1, 1e klasse 14

8 oktober 2011 10:30

Op deze herfstachtige ochtend mochten we aantreden op de gemalen rubber-vlakte van 't Gooi. Archeologisch onderzoek heeft aangetoond dat hier in een ver verleden ooit een kunstgrasveld moet hebben gelegen...
Vanaf de aftrap was Loosdrecht baas op het veld. Sem heerste op het middenveld en strooide met intelligente passjes. Helaas waren we voor de goal nog niet erg scherp en dus bleef het lang 0-0. Een slippertje van de laatste man van de thuisploeg bood Pim de kans om alleen op de keeper af te gaan en de 0-1 binnen te schieten. Die stand bleef lang staan, maar er werd goed verdedigd en dus kwamen we geen moment echt in gevaar. Na 20 minuten glipte Pim weer door de defensie. Dit keer probeerde de laatste man met een ultieme sliding in te grijpen, maar dat gebeurde in de ogen van de scheids onreglementair en dus ging de bal op de stip. Pim verzilverde de strafschop zelf en zette ons op 0-2. Vlak voor rust schoot weer Pim na een hoogstandje de 0-3 tegen de touwen. Met deze comfortabele stand gingen we de pauze in.

In de rust hadden we ons voorgenomen om lekker combinerend te blijven voetballen, maar 't Gooi kwam extra fel uit de startblokken. Onder de Gooische druk maakten we toch wat foutjes en moesten een door de thuisploeg mooi uitgespeelde goal incasseren: 1-3. Even leek de spanning terug in de wedstrijd, maar na verloop van tijd werden we toch weer wat sterker. Jim kapte zich knap vrij en met een geplaatste knal zorgde hij voor 1-4. Na een mooi uitgespeelde aanval over rechts werd Jim helemaal vrij voor het lege doel gezet en kon hij de 1-5 binnenschuiven. Daar bleeft het bij en dus gingen de 3 punten mee naar Loosdrecht.

Door het verlies van Altius gaan we nu alleen aan kop. De sterkste ploegen gaan we echter nog krijgen, dus we blijven met beide voeten op de grond staan. Volgende week ontvangen we thuis Nederhorst E1, aftrap om 09.45 uur.