Team Loosdrecht 2 zegeviert

Mannen zaterdag, 2, 2e klasse B

14 september 2013 12:15

Zuijlen, C. van

Met een uitstekende TEAM-prestatie heeft Loosdrecht 2 ook de tweede wedstrijd van deze competitie winnend afgesloten. In en tegen Amstelveen werd vorig seizoen nog met 5-0 verloren, deze keer stapte Loosdrecht met een 1-6 overwinning van het veld af.

Ook deze week kon Loosdrecht met een ruime selectie van 16 man de strijd aan gaan, wat als nadeel heeft dat er 5 man teleurgesteld moeten worden met een plaats op de bank, maar als voordeel dat de concurrentiestrijd enorm is. En hierbij moet gezegd worden dat alle wissels het dit seizoen erg goed oppakken, dat er veel strijd wordt geleverd en dat er echt een team van 20 man staat en het niet alleen om de eerste 11 gaat. Zowel binnen als buiten het veld is de onderlinge sfeer uitstekend en er staat een goede mix van ervaren spelers en jonge honden.

Coach Theo Lensink gaf in de wedstrijdbespreking aan dat hij nog even op Twitter had gekeken en dat  #focus trending topic was en dat bleek ook zo te zijn bij Loosdrecht. Iedereen was volledig gefocust op de drie punten. Alleen op de heenweg was de focus in sommige auto's wat minder op de juiste route naar het sportcomplex van Amstelveen gericht, waardoor we later dan gepland op het veld stonden. Gelukkig was de concentratie wel aanwezig vanaf het eerste fluitsignaal...

Deze week stonden slechts drie spelers op dezelfde positie op het veld als ze vorige week aan de start stonden, wat wel genoeg zegt over het enorme luxe-probleem van de leidende tandem Theo Lensink-Robert Bijl. Zo was het spitsenduo van vorige week, Wil van de Schagt en onze sjaars Jonthy Lensink, afwezig waardoor deze week Bob de Bruin, die gelukkig weer was bijgekomen van vorige week, en Nigel Frijhoff de spitsposities overnamen. Qua postuur passen ze twee keer in het duo van vorige week, maar dat compenseren ze met snelheid en een enorme dosis werklust.

Amstelveen is een lastige tegenstander, die zeker bovenin mee kan draaien dit seizoen. De wedstrijd ging dan ook lang gelijk op, met aan beide kanten feitelijk geen kansen. Alleen de linksback van Amstelveen wilde wel wat meer actie op het scorebord en schoof de bal in de voeten van Nigel. Die liet met een schitterend schot met zijn linker chocoladebeen de keeper kansloos, waarmee meteen de 0-1 ruststand op het bord stond.

De verdediging van Loosdrecht was vandaag vastbesloten geen kans weg te geven en deed dat uitstekend. De enige kans die de thuisploeg kreeg was uit een penalty, die ook werd benut waardoor het 1-1 werd in de 60e minuut.

Daarna besloot Rinus Machielse een gooi te doen naar de titel "Man of the Match". Op prima wijze veroverde hij een bal om die vervolgens voor te geven op de pas 16-jarige (!!!) Dennis de Jongh. Het dit jaar uit de B-jeugd overgehevelde talent kreeg de bal bij Nigel, die niet twijfelde en de keeper wederom liet vissen. Even later tekende Rinus uit een perfecte vrije trap zelf voor de 1-3 en daarna met een pegel ook voor de 1-4.

De assist op die 1-4 kwam van de voet van een gouden wissel van Theo Lensink. Het was namelijk de net ingevallen Wim Hardeman die de bal panklaar legde, die kort daarna ook de assist leverde bij de kopgoal van Kevin Keij en die in blessuretijd het feest compleet maakte door zelf de 1-6 te scoren.

Met deze zege is Loosdrecht koploper, al staat op papier Fortius eerste, want die ploeg heeft ook zes punten en een doelsaldo van 11-4 tegenover een doelsaldo van 9-2 van Loosdrecht. Volgende week moet Loosdrecht op bezoek bij Vlug en Vaardig 2, dat uit de eerste twee wedstrijden drie punten wist te halen. de wedstrijd wordt om 12:00 afgetrapt.

Tot slot nog goed nieuws vanaf het trainingsveld. Good Old Tim Bakker trainde weer mee en hij kan na schijnbaar uitzichtloos blessureleed mogelijk zijn voetbalschoenen weer terughalen vanuit de wilgen, waar hij ze aan het eind van vorig seizoen noodgedwongen in moest hangen. Een aderlating voor de technische staf, die hij dit seizoen versterkt, maar goed nieuws voor Tim zelf. Hij heeft wel beloofd het bierrooster bij te blijven houden, dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken...

Guus Liekamm